Sunday, June 7, 2009

AWAN BAGAIKAN LUKISAN

ehem! assalammualaikum and a very good day to everyone.... lame tak menulis nih.. jari pun dah agak gatal nak menari-nari kat muke keyboard.. haha.. tanpa membuang masa.. jom kite tengok sikit ape bendenya cerite disebalik 'AWAN BAGAIKAN LUKISAN' tu..?? p pape pn.. korang tgk dulu gamba yang aku upload ni.. dan fokus kat red box yang aku dah wat tu..




ermm..?? dah tgk..?? itu adelah tulisan salah seorang sahabat aku.. haha.. ayat yang ringkas.. tapi buat aku tersenyumm..

haha.. tersenyum sebab teringat zaman kecik2... dulu... aku salu ikut hantar akak aku kat larkin, lambai2 die naik bas bile die nak balik campus die kat arau.. mase tu umur aku mude lagi... baru masuk belasan.. then.. bile aku balik... naik kerete, aku mesti pandang langit.. berangan.. bile nak besar.. bile nak jadi macam akak aku..?? naik bas.. g blaja jauh2... mesti seronok.. ermm.. masa tu.. itu jela yang aku pandai fikir.. seronok.. seronok dan seronok...

bile balik kampung.. aku pun mulalah berangan lagi (sebab aku memang tak suke tido bile naik krete).. berangan pada bende yang sama... bile nak besar.. bile nak naik bas mcam akak.. bile nak jalan jauh2... bile n fikiran aku hanya hendak seronok.. seronok dan seronok....

dan sekarang.. aku tahu.. dia adalah sahabat baik aku.. kerana.. bila sekarang... bila aku melihat ke arahnya... aku tau die sedang menceritakan sesuatu kepada aku... bile aku sedih, die hilangkan rasa sedih tu... dan buat aku kembali senyummm.........